Znakowane pendrivy z logo to jedne z najskuteczniejszych gadżetów reklamowych. Współczesne metody nanoszenia grafik pozwalają tworzyć wysokiej jakości przenośne pamięci USB, które przypominają odbiorcom o marce zawsze wtedy, gdy z nich korzystają. Jakie technologie najczęściej stosuje się do znakowania pendrivów reklamowych?

Znakowanie pendrive reklamowych metodą tampodruku

Tampodruk jest metodą druku pośredniego, którą zalicza się do pochodnych druku wklęsłego. Technika ta pozwala nanosić wzory nawet na nieregularne i nierówne powierzchnie – z tego względu doskonale nadaje się do znakowania pendrivów reklamowych. W przypadku, kiedy dobierze się do tworzywa odpowiedni rodzaj farby, tampodruk gwarantuje wyjątkową trwałość – jest praktycznie nieusuwalny.

Na czym polega metoda tampodruku?

Metoda tampodruku wzięła swoją nazwę od stempla – tamponu, za pomocą którego nanosi się farbę na znakowaną powierzchnię. Odpowiednie formy stempla pozwalają nadrukowywać wzory na różnego rodzaju powierzchnie. Oprócz niego, do wykonania wzoru tą techniką potrzebna jest tamponiarka, matryca i oczywiście farba.

Po tym gdy na matryce zostanie naniesiona farba, przy pomocy rakli usuwa się jej nadmiar. Następnie za pośrednictwem tamponu przenosi się wzór z płytki wzorcowej na wybraną powierzchnię, np. pendriva reklamowego – ta metoda doskonale sprawdza się w przypadku tego rodzaju gadżetów.

Zalety pendrive reklamowych znakowanych metodą tampodruku

Dzięki metodzie tamopodruku można produkować pendrive reklamowe z bardzo precyzyjnym znakowaniem. Warto przy tym podkreślić niewygórowaną cenę tej metody. W branży reklamowej duże znaczenie ma ponadto jej wszechstronność – tampodruk nadaje się do znakowania pendrive plastikowych, pendrive metalowych, a także do zdobienia szkła i drewna.

Znakowanie gadżetów reklamowych metodą sitodruku

Sitodruk jest metodą znaną w branży artystycznej już od bardzo dawna. Technika, od której wywodzi się ta metoda – druk szablonowy, była stosowana na Dalekim Wschodzie tysiące lat temu. Częściowo z tego względu za twórców sitodruku uznaje się Japończyków. Dzisiaj ta technologia, w nieco unowocześnionej postaci, stosowana jest na szeroką skalę między innymi w branży reklamowej.

Sitodruk to niezwykle wszechstronna metoda znakowania, która umożliwia nanoszenia nadruków na różnorodne powierzchnie – nie tylko na plastik, ale również na tkaniny i papier.

Na czym polega technika sitodruku?

Podczas nanoszenia nadruku techniką sitodruku farba zostaje rozprowadzona na całej powierzchni matrycy. Na następnym etapie po matrycy przesuwa się tzw. rakiel, który przeciska farbę przez wolne oczka sita. Tym samym farba zostaje naniesiona na znakowaną powierzchnię i powstaje na niej obraz.

Zalety gadżetów znakowanych metodą sitodruku

Metoda sitodruku umożliwia tworzenie nadruków o nasyconym kolorze, co daje mu przewagę nad wieloma innymi technikami druku seryjnego. Ponadto znakowanie stworzone przy pomocy sitodruku wyróżnia się trwałością – zachowuje swoją pierwotną formę nawet po miesiącach ciągłego użytkowania. Nie bez znaczenia pozostaje również wspomniana wszechstronność metody – dzięki niej sitodruk wykorzystuje się w wielu różnych branżach, przy znakowaniu różnego rodzaju tworzyw.

Zarówno sitodruk, jak i tampodruk, doskonale sprawdzają się w znakowaniu gadżetów reklamowych. Do znakowania pendrive reklamowych częściej stosuje się jednak tampodruk, który gwarantuje trwałość i precyzję.

Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą pendrive reklamowych o różnych pojemnościach – 2GB, 4GB, 8GB, a nawet 32 i 64GB. Wyróżnij swoją firmę, dzięki skutecznym gadżetom!