Współczesne technologie pozwalają nanosić na gadżety nawet bardzo rozbudowane grafiki – tak naprawdę istnieje całe morze możliwości. Trzeba jednak pamiętać, że każda grafika przeznaczona do druku lub nadruku musi zostać odpowiednio przygotowana. Jak? Zapraszamy do lektury.

Aby wykonać druk lub nadruk, firma produkująca spersonalizowane gadżety reklamowe potrzebuje pliku źródłowego w krzywych, czyli w wersji wektorowej. Co więcej, taki projekt powinien także posiadać jednoznaczne parametry techniczne. Niemniej jednak klienci, którzy nie mają dużego doświadczenia w zlecaniu produkcji gadżetów reklamowych, np. w postaci pendriva z logo, nie muszą się martwić. W przypadku, gdy plik z projektem okaże się nieprawidłowo przygotowany, agencja pokieruje dokładnie, w jaki sposób należy go poprawić.

Pendrive z logo w technice tampodruku

Tampodruk jest jedną z najczęściej stosowanych technik w znakowaniu pendrivów z logo. Do produkcji pendriva z logo naniesionym metodą tampodruku potrzebna będzie oczywiście grafika w wersji elektronicznej, we wspomnianym wyżej formacie wektorowym. Dokument z taką grafiką należy zapisać jako plik .cdr, .eps lub po prostu pdf.

Klienci, którzy zlecają produkcję pendrivów z logo techniką tampodruku powinni pamiętać, że ta metoda ma pewne ograniczenia w kolorystyce CMYK, więc najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest przygotowanie projektu w pełnych barwach. Ważne jest ponadto, by pamiętać również o zamianie czcionek na krzywe, przy czym nie powinny one być zbyt małe.

Technologia Full Color

W technologii Full Color grafiki mogą być przygotowywane zarówno w wersji wektorowej, jak i bitmapowej (minimalna rozdzielczość 300 dpi) – jednak preferowana jest ta pierwsza. Taka metoda wykorzystuje kolory CMYK – w przypadku, gdy projekt będzie opierać się o inną paletę, barwy zostaną zmienione na CMYK.

Pendrive z logo w technologii grawerowania laserowego i tłoczenia

Dokument z grafiką przeznaczoną do grawerowania laserowego powinien zostać przygotowany w podobny sposób, jak ten przeznaczony do tampodruku. Grafika musi być w krzywych (w tym miejscu mowa również o czcionkach), zapisana w formacie cdr, eps bądź pdf. Trzeba przy tym pamiętać, że w technologii grawerowania laserowego może powstać jedynie monochromatyczny wzór. Dlatego wielokolorowe grafiki i tak należy przerobić na jednokolorową wersję – ten zabieg może przeprowadzić już specjalista w agencji, która wykonuje gadżety reklamowe.

Projekt pendriva z logo – dodatkowe wskazówki

Pora na kilka podsumowujących wskazówek, mogących przydać się wszystkim tym, którzy chcą stworzyć pendrive z logo na potrzeby promocji swojej firmy.

Każdy program graficzny posiada co najmniej kilka wersji. Doświadczeni graficy często zalecają, by stworzone projekty zapisywać w wersji o stopień niższej niż ta, która została wykorzystana do wykonania grafiki. Ponadto każdy projekt powinien posiadać tzw. bezpieczny obszar, czyli około 3-5 mm przestrzeni, na którą nie będzie nachodzić logo lub inne informacje, które mają zostać nadrukowane. Co więcej, w momencie eksportowania pliku do druku, trzeba pamiętać o spadach – czyli obszarach cięcia. Zwykle spady powinny wynosić 2 mm z każdej strony.

Choć poprawne przygotowanie grafiki do pendriva z logo może wydawać się dość skomplikowane, tak naprawdę wystarczy kierować się kilkoma prostymi zasadami. Co więcej, osoby, które nie mają w tej dziedzinie doświadczenia zawsze mogą liczyć na wskazówki specjalistów z agencji wykonującej gadżety reklamowe. Jeśli coś będzie nie tak, agencja z pewnością o tym poinformuje.